- Vi har et par spørgsmål til kommentarer på opgaven, dem vil vi meget gerne have snakket om.
- Eksamen, vi har hørt nogle snakke om problemstillinger, er det noget vi skal have fokus på?
- Eksamen, hvordan og hvorledes skal det foregå.
- Ny gruppekontrakt
- Selvvalgt litteratur, er der nogle krav til det? Fordelt på fag osv.
Efter vejledning d. 1/4-16
- Ingen redigering efter d. 15/4 på bloggen.
- Evaluering på gruppeprocessen var måske en ide for gruppen, hvad har vi lært, processen i det, i dagbogen.
- Ingen krav, ud over 225 sider.
- Kriterier for intern prøve modul 5 - det er dem vi bliver vurderet på. Se på læringsmål.
*Mænd og sygdom
*Egenomsorg - kronisk sygdom
- Kom rundt om læringsudbyttet.
- Eksaminator skal styre at alle kommer på banen, så alle kan vurderes.
- Notater må man gerne have med, men man må ikke læse op, ikke for meget.
- 30 minutter til præsentation af hvad vi har arbejdet med på modulet.
- Hvilke teoretikere til de forskellige emner/fag
- Hvilke regler og love skal vi se på i forhold til Holger.
- Vi bliver vurderet på de 5 områder der står til intern prøve.
- Eksamen d. 21/4 over middag, eller d. 20/4 om morgenen.
Onsdag d. 16/3-16
-Vi vil gerne have afklaring på nogle ting omk. vores spørgeskemaopgave
- Samarbejdsaftalen
Efter vejledning d. 16/3-16
- Gennemgang af samarbejdsaftale ok
- Spørgeskemaundersøgelse ok efter rettelser.
Fredag d. 11/3-16
Ting vi gerne vil tale om til næste vejledning.
-Hvordan kan vi gøre os klar til eksamen
- Timens opgaver, hvor skal de smides ind? Som ikke er relevant for Holger.
Efter vejledning d. 11/3-16
- Metoder, social ulighed i sundhedsvæsnet.
- Tema 2 - meget sociologien i fokus.
- Kommende uge fokus på opgaven med spørgeskemaer.
- Onsdag d. 16/3 vejledning efter undervisningen.
- Hvordan gruppearbejdet kan flyde lettere fremover.
- Kildekritik i forhold til patienterne.
Torsdag d. 3/3-16 kl 11.00
Ting vi gerne vil tale om.
- Når underviseren siger vi skal have det og det ind på bloggen, og vi ikke finder det relevant, hvad gør vi så? Kan man evt underviserne imellem tale om om det er relevant at ville diktere hvad vi skal have med måske ikke altid passer ind alt efter hvilke cases vi arbejder på?
- Forventes det at vi skriver på bloggen om tværfaglige dage?
- Hvad med Jura-klinik?
Efter vejledning d.3/3-16
- Vi holder os til aftaler med vejleder.
- Dagbog med tværfaglige dage.
- Ingen undervisning Jura-Klinik, skal bruges til spørgeskema, men kan lægges på et andet tidspunkt.
- Under tema 1 - 12 determinanter husk link til teorien, teorien skal flyttes til metode. Gør mere ud af det.
- Organisation og ledelse - hvem er Holger, hvilke forventninger har Holger, og hvilken konsultations type vil så være relevant at bruge i plejen af ham.
- Sygepleje - hvad meners der med de punkter der er sat op - I hvor høj grad skal vi gribe ind i hans autonomi? Få noget meta-tekst ind. Begrundelser. Selvbestemmelsesret. Kan vi tillade os at gribe ind i givne situationer, ud over at rådgive og vejlede. Formuler det skarpere, så det passer ind til casen.
- Etiske overvejelser - sygeplejeetiske retningslinjer. Få disse ting koblet sammen.
- Næste vejledning fredag d. 11.3 efter endt undervisning.
- Ugen efter evt d. 16.3 efter endt undervisning.
Mandag d. 22/2-16
Spørgsmål vi ønsker godkendelse på
- Overskrifterne på vores forside i bloggen må vi ændre dem så de fylder mindre.
- Godkendelse af vores hypotese.
- Hvornår er vi klædt på til at skrive opgaven?
- Mikro, messo og makro
Efter vejledning 22/2-1
-Det ser godt ud :)
-Gode refleksioner omk. dagbogen, bliv ved med at reflektere over dagens stof.
-Vi talte om hvor meget tid der skal lægges i bloggen, tid på gruppearbejde.
-Der er kommet bedre struktur på tema 1.
-Vi er blevet bedre til at få begreber og teori på casen om Holger, analyserne er blevet bedre.
-Tilbagemelding om patofys: sygdomsforståelse på en anden måde, hvad vil det sige at have en kronisk sygdom. En tilstand under udvikling, patienter der hele tiden skal monitoreres i større eller mindre grad. Mere eller mindre syge, modeller i sundhedsvæsnet, der guider igennem hvem der har hvilket ansvar hvornår. Kronikerpakker.
-Finde en vejledning omk. korrekt brug af inhalations medicin.
-Få omformuleret hypotesen, så den bliver mere åben og ikke resultere i et ja eller nej svar. Måske få vendt det, så det er sygeplejerskens opgave/ansvar, hvordan uddelegeres ansvar. Hvis man gerne vil vie noget om hvorfor sundhedspersonerne gør som de gør, 20 svar, gælder det alle, er det repræsentativt? Statistisk analyse. I diskussion/analyse - ikke en repræsentativ analyse.
Afgrænses til et curologisk perspektiv. Bortfalds procent på over 50% bruges undersøgelsen ikke. Bortfalds analyse - alle skal svare på baggrundsspørgsmålene.
-Kunstnerisk frihed til side overskrifter.
- Næste vejledning fredag d. 4/3 kl 8:15.
Tirsdag d. 16/2-16
Der er ønske fra vejleder om at tale om casen.
Der ud over ønsker vi at tale om fremadrettede vejledninger.
Indhold på bloggen - stikord, modeller, billeder osv.
Bekymring for om siderne bliver for lange på bloggen.
Ugentlig gruppe evaluering/hvordan går det i gruppen.
Efter vejledning 16/2-16
Tilføjet beskrivelse i samarbejdsaftalen, for at sikre det
videre samarbejde på bedst tænkelige resultat.
Bloggens opbygning om alt skal med, eller om det skal i
punkt form, eller noget helt 3.
I Temaet skal være den analyse af vores case ud fra den
teori vi får.
Selvvalgt litteratur. Først skriver man udg. Årstal
titlen – forfatter –( tjek de red, retningslinjer)
Teoretiker
Ifht Sociologien og begreberne Makro, meso, og mikro niveau à drage paraeller til fx
til diasese, illness, sickness.
Aktør, og strukturer være mere klar i vores definition og
hold fokus på fx kun i sygehus regi.
Chronic care modellen, hvordan ser vi Holger i denne
Skrive forløbsplanen som reference
Præsentation af teorierne i fanebladet teorier/teorektiker
Evt. med en henvisning til dette under temaet.
Strukturer – til fremgangsmåden i tema 1 med proceduren dele
det op med fysiske, psykiske og sociale.
-
fysiske- måle værdier og A punkturer
-
psykiske
– tillid relationer
-
sociale –
er der nogle pårørende der skal orienteres eller husdyr osv.
Dele op, så vi skiftes til at have fokus på enkelte ting og
så sammenfatter det, på den måde kan vi hjælpe hinanden.
Næste vejledning mandag den 22/2-16 kl. 08.15.
Tirsdag d. 9/2-16
Det er dagen hvor vi skal have vores første vejledning.
Vi har en del overvejelser omkring dette modul samt blogge strukturen. Hvordan synliggørelsen af hvilke bruger der dagligt skriver og hvordan vi fremadrettet formål at forvalte dette. Dette er derfor nogle overvejelser vi vælger at drøfte til den første vejledning.
Vi har spørgsmål i forhold til udformningen af vores case. Vi havde tiltænkt, at lave en beskrivelse af en klient ved brug af de sygepleje faglige optegnelser. Men om dette skal under metode? Vi har beskrevet en klient under casen? Vi har lidt tvivl om hvorvidt vores fokus skal ligge?
Vi har et ønske om at vores vejleder går du ind og kikker på vores blog samt evt. kommer med kommentar. Hvor tit skal det evalueres?
Vi overvejer om vi skal lave en " bjælke" med selvvalgt litteratur samt fjerne dagbogen under bjælken.
Efter vejledermøde tirsdag d. 9/2-16
- Udformningen af casen - den ser fin ud, men udvides undervejs.
- Ville være fint med at beskrive de sygeplejefaglige optegnelser under metode.
- Vejleder skriver ikke på bloggen.
- Evaluering dagligt for os i dagbogsform, vejledning-reflektioner efter møde med vejleder.
- Hvis vi meget gerne vil have kommentar på noget undervejs, så skal vi sende vejleder en mail.
- Det er i orden at fjerne dagbog fra bjælken og tilføje selvvalgt litteratur.
- Det vil være en god ide at vi undervejs får skrevet mindre resumere af teorier og undervisningen ind under de forskellige temaer. Så teorien bliver overskuelig.
- Samtale omk. samarbejdsaftale og forventingsafstemning.
- Snak om hvordan eksamen er struktureret, og hvordan vejleder vil hjælpe os frem mod denne.
- Få overblik over de tre temaer --> få skrevet overskrifterne ind under temaerne, samt hvilke fag der er i det tema. Hvordan kan casen bruges til temaet, er der noget der mangler i casen for at temaet giver mening. Og vi kommer hele vejen rundt om patientforløbet.
- Dagbog kan også bruges til hvad mangler vi, refleksioner over hvad vi har nået/arbejdet med i løbet af dagen, hvad gør vi i morgen, hvem gør hvad osv.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar